Direktlänk till inlägg 24 augusti 2013

Taggad

Av EliDa - 24 augusti 2013 07:59

Nä nu får jag väl skämmas och skärpa mig, det är ju ju evigheter sen förra inlägget men det är väl ingen som saknar mitt svammel ändå. Måste nog slänga in någon bild till 365 foton också men jag har inte varit så aktiv med kameran. Få se vad jag kan rota fram innan månaden är slut. Tidigt uppe fast det är lördag och Emelia sover hos Rickard, dom stora sover fortfarande så jag får ha datorn ifred ett tag till. Har ett berg av disk och i tvättstugan körs några maskiner tvätt....igen. Blir en del smutstvätt nu, Emelia på dagis, jag har börjat träna mer aktivt (jajamän, nu ska här hända saker )  Kristoffer har haft fotbollsträning så ja ni förstår att tvättkorgen behöver tömmas ett par gånger i veckan. 


Som sagt, träna var det ja. I tisdags satt jag här och kollade in Mantorpsgymmets sida och gruppen på fb, sen gick jag ner och köpte årskort på autogiro. Lika bra att gå ut hårt så jag måste träna. Har sen dess kört ett M-Fit pass (står för Mantorp fit och är som Cross Fit förstod jag det som), ett prova på pass i Linedance, ett 30 minuters intensiv pass i Spinning och 30 minuters pass Bål På Boll. Har även försökt att minska ner på mitt kcalintag, funderade ett tag på att testa nya 5:2 metoden men jag ger träning och mindre kcal ett försök ett par veckor. Köpte en våg igår så jag kan se om det händer något. Nån dag ska jag gå ner (har inte så långt, två minuter max, ser gymmet från loftgången) och be om hjälp att gå igenom maskinerna. Nästa vecka är jag helt barnledig så då kan det nog bli några fler pass. Känner mig så taggad och någonstans långt därinne har suget funnits men det har helt enkelt inte fått ta någon prioriterad plats. 


På måndag börjar Emelia bo varannan vecka hos Rickard så han får ta mer kontunerligt ansvar. Vi kommer säkert träffas lite för en vecka utan LillSkrutta kan bli tufft i början. 


 
 
Karin

Karin

24 augusti 2013 09:21

Här är en till som inte skrivit en bokstav i bloggen på 2 v!! mitt huvud harvarit/är fullt av mitt nya jobb så jag har liksom inte varit inspirerad. men läser andras bloggar, det gör jag :-)
Hursomhelst, jag har också funderat på att testa 5:2 metoden men samtidigt är jag så less på dieter och metoder när det BORDE va enkelt att bara äta mindre och undvika rent socker. Jag har världens sämsta karaktär!!
Och att träna har jag inte ens funderat på.... promenader kan jag tänka mej men aaaaldrig att jag visar mej i ett gym.
Önskar dej lycka till med din träning och bättre kost!

http://gemini.bloggplatsen.se

EliDa

25 augusti 2013 08:58

Läser andras också, det hinner man ;)

Jag har ju inte testat så mycket, inte vågat mig på LCHF som du gjort...är alldeles för tokig i bröd & pasta. 5:2 kan ju funka om man inte orkar vara stenhård varje dag utan vill kunna äta något gott ibland. Det är svårt, jag vet men nu ska jag försöka, har misskött kroppen för länge.

När det gäller träningen, promenader är skönt men jag vill känna att det ger något. Men visst kan det kännas pinsamt att kliva in på ett gym....fet som man är ;) Men jag stänger bort det, jag är där för min skull, för att jag ska må bra och ha kul när jag tränar. Nu testar jag olika pass, dels för att kroppen ska få sig olika genomkörare men också för att hitta det som är kul.

Tack för lyckoönskningen :)

 
Ingen bild

Angelique

24 augusti 2013 23:07

Jo, jag saknar dig. Kollar varje dag om du skrivit något. Va kul att du kommit igång med träningen :) Vet några som kör med LCHF dieten & gått ner i vikt. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EliDa - 17 februari 2015 11:43

Tiden springer iväg, vilket gör att jag inte riktigt hinner sitta vid datorn och Blogga. Men ett litet inlägg kommer här för den som vill läsa. Har ledig dag idag efter helgens jobb, rätt skönt. Ungarna sysslar med sitt och har Sportlov. Sen sist jag...

Av EliDa - 10 januari 2015 13:45

Hade en ledig dag igår, rätt skönt intill helgen så det blir längre sammanhängande ledighet. Tog med mig Emelia till CityGross med bussen och handlade. Sen plockade jag ner alla julsaker i kartongerna och när Krille kom hem fick han hjälpa mig att bä...

Av EliDa - 1 januari 2015 19:03


2014 är slut och 2015 har bara börjat. Blev ett helt ok firande med vänner, ett par sambos till dom och så barn och ungdomar. God mat och dricka i måttliga mängder. Vi får väl se vad detta året för med sig, tänkte iallafall fullfölja körkortet, har k...

Av EliDa - 11 december 2014 13:45

Jag har ju faktiskt kommit igång rätt bra, även om det är många låsta inlägg. Men jag är i en svacka nu så jag behöver ventilera. Jag laddar för jobb 16-21, sen är det jobb imorgon dag. Sen får jag ledigt tre dagar, skönt. På måndag har jag körlektio...

Av EliDa - 9 december 2014 17:59


  Klicka för större bild     I år har jag tagit mig tid och pengar att göra en paketkalender till Emelia. Köpte ett gäng Little Pet Shops på en loppissida. Så i dom flesta påsar (som jag hittade på Ikea) ligger det små djur och andra saker. I vis...

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards