Alla inlägg den 11 september 2013

Av EliDa - 11 september 2013 18:09

Trodde det var på Fredag det skulle vara otursdagen (13) men det blev visst igår. Vi kan ju börja med mig då. Hade bokat mig på ett Styrkepuls M-fit pass. Kom dit, Per gick igenom stationerna och det börjar bra med uppvärmning och ett par stationer. Kommer till stepbrädorna ocg tycker att den jag brukar använda var liiiite högre än normalt men det kändes ändå rätt, vet inte hur jag tänkte   Körde på några upp och ner steg, sen säger det i stort sett bara pang, jag föll som en fura. Snubblade med tåspetsen på underkanten och slog i båda smalbenen. Aj jävlar så ont det gjorde. Fick kylande bedövningssalva och körde sen vidare så gott det gick, jag ger inte upp. Men så det såg ut efteråt, blev som två mjuka kuddar som kändes alldeles svampiga. Så idag har jag två svullna, rejält stela och ömma smalben fulla med blåmärken. Men jag har ändå kört ett Lätt M-fit pass fast tagit det lugnare än vanligt...speciellt på steppen och spinningscykeln   

 

Jaha, så var det Emelia också, stackars liten. Rickard ringde vid lunch och var på väg att hämta henne för att hon hade vad vi förstod ramlat i en rutchkana och slagit i axeln. Hon hade ont och var ledsen så dom ville att hon blev hämtad om det behövde kollas upp. Efter ett par timmars väntan så kom dom i allafall iväg till akuten i Motala och där blev domen brutet nyckelben. Ingen åtgärd mer än full dos smärtstillande och hemma från dagis minst en vecka. Dom här första dagarna blir värst, kanske upp emot två veckor och det tar upp till ca sex veckor att läka det helt. Inatt har hon tydligen skrikit av smärta varje gång hon vänt sig om. Det tror jag det, hon ligger ju inte direkt still. Kanske tur att jag inte har henne nu, mitt Mammahjärta går sönder av att veta att hon har ont   

 

 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards