Alla inlägg under januari 2014

Av EliDa - 6 januari 2014 08:03

Igår åkte julen ner i sina lådor till källaren igen...underbart skönt. Men hur kommer det sig att trots att man plockar och kollar noga så glömmer man alltid ett par saker? Sa precis utanför dörren när vi kom upp igen (fick hjälp av Niklas) att nu ska vi se vad vi glömt. Haha precis innanför dörren låg dörrmattan kvar, i dörrfönstret hängde kotten och på sängen låg en hållare till en av fönsterstjärnorna kvar. Inga problem, tog med sakerna ner när Niklas skulle åka hem. Flera timmar senare, på kvällen upptäckte jag mina klockor i fönstret i vardagsrummet....dom fick en plats i ljusskåpet, det är snart jul igen   


Igår kom dom stora hem, byter ju söndagar med dom from nyåret, Emelia kommer nog först imorron, har planer på att byta dag på henne med fast till tisdagar. Jag kommer ju jobba varannan måndag och det är dom jämna. Blir ju att Rickard får ha henne en extrdag då och jag en mindre. På det här sättet får vi lika länge plus att jag får ett par dagar med bara dom stora eller bara den lilla. Visserligen får ju jag mindre dagar för mig själv men jag ska nog överleva. Så får vi väl se vad det blir av det när jag får jobb. 

Av EliDa - 6 januari 2014 07:58

  Ny gardin i köksfönstret, passade nog med ett ordspråk på

Amor Vincit Omnia - Kärleken övervinner allt 

Av EliDa - 3 januari 2014 22:49

Två avsnitt kvar men har tagit avbrott för idag, orkar inte mer så nu är det bara slösurf och musik som gäller. Riktigt skönt med egentid och samtidigt känna att det är okej att vara ensam. Lite skillnad mot för några månader sen....när jag inte riktigt visste vart saker och ting var på väg. Då mådde jag rent ut sagt förjävligt. Men jag vet att första tiden efter separationen från Ex 1 var jobbig, det tog tid att vänja sig trots att det kändes rätt. Nu blir det snart sängen, hoppas jag kan somna snabbt efter tuppluren jag tog tidigare. Imorrn dyker Niklas upp, få se vad vi ska hitta på. Har två väskor med tvätt plus lite disk jag måste ta itu med....men det hinns säkert. Sen kommer julen åka ut söndag eller måndag...ska bli skönt. 

SoA

Av EliDa - 3 januari 2014 17:19

Åtta avsnitt av säsong tre av SoA avklarade,, fem kvar sen två säsonger till med jag vet inte hur många avsnitt....snacka om fyrkantiga ögon   Men jag var ute en liten sväng förut, la på ett brev vid macken,. Tog ett litet varv i friska luften, tillbaka tillmacken för ett par inköp och sen hem. Var rätt skönt att komma ut, känt mig seg hela dagen. Vaknade redan vid 06 imorse sen slog jag ihop ett par timmar på sängen...inte undra på att man blir knäpp. Få se när jag kan sova ikväll, men först mer kriminella motorcykelgäng ;)

Av EliDa - 3 januari 2014 09:01

  Ordning & reda bland familjens medlemmar med den här

Av EliDa - 3 januari 2014 08:58

  Ett av barnens (kan va Emelia) pyssel, målad kotte fick hänga vid ytterdörren till jul. Emelia undrade varför jag satt upp en gran i dörren.   

Av EliDa - 3 januari 2014 08:56

  Ett par år gamla bilder på det finaste jag har   

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards