Alla inlägg den 8 mars 2010

Av EliDa - 8 mars 2010 11:36

I Tordags var vi i Motala på både Mvc & läkarbesök. Magen växer som den ska, värdena var bra & hjärtljuden ligger kvar på stadiga 140, precis som Kristoffer vilket får mig att tro att det kan vara en liten kille. Men det har jag ju varit övertygad om förut när det gällde Isabella så jag tänker inte förvånas den dagen Knytet föds & jag själv får se vad det är för en krabat. Det börjar kännas spännande nu....vem är det som huserar runt därinne?


Efter Mvcbesöket tog vi en fika då vi hade väntetid innan vi skulle in till läkaren. Hon berättade lite om snittet, hur det kommer fungera. Vi fick även veta vad vi ska vara beredda på om det skulle komma igång av sig självt innan datumet för snittet. Vi bör ju vara beredda på att det kanske går snabbt & vi inte hinner få snittet. Men jag känner mig lugn & trygg, det kommer säkert gå lika bra som tidigare. Fick även veta att pga mitt BMI kommer jag få ta sprutor i en vecka mot proppar. Jag ska sticka mig själv, blir spännande. Men det får jag ju lära mig på sjukhuset. Nu väntar vi med spänning på vilket datum vi blir kallade för snitt, men jag funderar faktiskt på att hålla det för oss själva, för att överraska familj & vänner. 


44 dagar till Bf

Av EliDa - 8 mars 2010 11:24

Nu har det varit några dagar då jag inte orkat skriva något igen så då tar jag igen det nu =)

Det är vår i luften idag, solen skiner & snön droppar från taket. Hoppas verkligen en stor mängd hinner smälta undan. I Lördags var Sambon iväg hela dagen så en stund mitt på dagen satt vi (Bebis & jag) i solen & njöt. Läste en gravidtidning & solade ansiktet. Jackan uppknäppt & magen mitt i solen, så det var lite aktivitet.


Igår var vi hemma & fixade lite. Isabella har fått en "ny" säng, hans bror skulle slänga sin vid flytten i Lördags så då tog Rickard hem till henne istället, en bredare & högre. Hoppas hon blir glad när hon kommer senare idag. Jag tvättade upp bebiskläder & lakan. Vek ihop & la in i min garderob tills vidare. Tömde även den lilla byrån i badrummet. Idag får vi nämligen hem skötbordet, ska köpa Exet´s istället, det är ändå samma modell. Ska även köpa deras gåstol när deras grabb inte behöver den. Har bäddat vagnen idag & lagt ner lite småsaker i skötväskan. 

Nu har jag även beställt en Labanfilt från Annas Babyshop, tror inte jag kommer ångra mig. 

Av EliDa - 8 mars 2010 11:21

Bebis

Barnet är nu fullt utvecklat, och kroppen har rätt proportioner. Hon eller han börjar bli starkare, och du kan känna rörelserna mer tydligt än någonsin tidigare. Huden är lätt pigmenterad. Pupillerna är nu välutvecklade och kan dra ihop sig. Barnet kan se skillnad mellan natt och dag. Vissa tror till och med att barnet kan fokusera blicken. Barnet känner igen din och din partners röst.


Kroppen

Har du märkt av att magen har blivit lägre ännu? Det kanske är för tidigt, men då vet du åtminstone vad du har att se fram emot! Några veckor innan värkarna börjar, eller när värkarna precis har börjat, kanske du ser att din mage har förändrats. När barnets huvud tränger in i livmoderhalsen flyttar sig allt nedåt. 

Vissa säger att det är ett mirakel. Det är lättare att andas igen! Andra hävdar bestämt att de har fått tillbaka sin midja... 
Oroa dig inte om din mage inte verkar lägre. Detta inträffar inte vid varje graviditet. Det är också vanligt att barnet sjunker ned precis innan värkarna börjar, eller under värkarbetet. 
Det kan vara lite obekvämt när barnets huvud når bäckenbottenmusklerna. Det är en stickande känsla. Ligg på sidan. Det hjälper till att minska trycket i bäckenet och på nerver, blodkärl och artärer i bäckenregionen.


Källa: Libero

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards