Alla inlägg under december 2013

Av EliDa - 31 december 2013 14:26


(Bildkälla)  

Av EliDa - 27 december 2013 09:36
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av EliDa - 27 december 2013 09:06

Julen över för i år, en lugn och mysig sådan trots tråkigt väder och ingen snö. Mamma har varit här ett par dagar, hon kom i måndags och stannade till Juldagen. Dom stora kom ju ganska skapligt på förmiddagen så tillsammans åt vi ett litet julbord. Sen blev det som sig bör Kalle Anka, saknar dock dom bortklippta delarna och tycker bara det är såå löjligt. Hade ju bett om att få hem Emelia till Kalle men det kunde jag nog räknat ut från början att hon inte skulle göra. Visst det gjorde väl inget egentligen men kan man inte ringa och kolla om det är ok att det drar över två timmar? Men men, jag ska inte bråka, får försöka hålla huvudet kallt och göra det bästa av det här för Emelias skull....sen vad jag känner inombords är mindre viktigt. När LillSkrutta väl var hemma så hade vi en mysig stund med paketöppning. Tror barnen är nöjda trots att jag inte kan ge dom några dyrare saker, men dom är ju vana och jag tror dom var mer harmoniska och välmående i år än förra julen hos mig/oss. 


 


           

Juldagen åkte ju mamma hem, lite tråkigt nog innan pappa & Lisa kom hit. Men hon var lite rastlös, var ju inget vidare väder att gå ut i och jag som fortfarande kände mig lite krasslig. Det blev god julfika med paket, dom stora fick ju pengar och Emelia fick ett duplopaket.


 


Jag fick också paket, en massagekräm eller liniment: Hot and Cold, kommer funka bra i kombination med vetekudden jag fick av Niklas senare den dagen. Jessica, Esa och Melvin var också här. Dom stora fick varsin chokladask, Emelia fick någon rolig sak att leka med, små bollar som ska stoppas i en automat, i med en coin och sen dra så får man ut en överraskning...typ, svårt att förklara   Jag fick två fina ljuslyktor....bortskämda med andra ord ;) 

Igår tog vi det bara lugnt, blir nog likadant idag....ingen snö så långt ögat når. Men det kan vara skönt det med, fick inte sova så mycket inatt och har känningar av huvudvärk....blir så trött på´t   




Av EliDa - 17 december 2013 13:47

Förkylningen hänger i men inte så tung i huvudet och inget halsont. Mest rethosta som stör   Ska snart hämta Emelia som är ett par extradagar, längtar efter min lilla Fia   Sen kommer även Niklas hit efter jobbet, ska bli mysigt. Jag är på väg upp igen, var rätt djupt nere på botten förra veckan men det är dags att släppa taget om allt skit nu. Snart 2014 och det ska bli ett bra år för mig och även barnen. 


Av EliDa - 16 december 2013 13:17
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av EliDa - 15 december 2013 11:15

Regnig grå söndag och jag är genomförkyld....tjohoo vad lyckad denna tredje advent känns. Vi som tänkt gå vinterljus idag, få se vad det blir av det. Har i allafall börjat tvätta, städade igår men har toaletten kvar. Fina Bella hjälpte till med disk och kom med the när jag låg på sängen och kände mig hängig. Jag avskyr att vara sjuk men jag har klarat bra den här hösten så jag ska väl inte klaga. Nu måste jag visst ner till tvättstugan, hade inte så mycket att skriva om så jag återkommer väl   

Av EliDa - 13 december 2013 11:50

Nähä, ett litet inlägg kanske? Vet inte vad jag ska skriva om för det känns som livet är en berg och dalbana, jag vill bara hoppa av. Två veckor kvar lite drygt av året och vad har jag åstadkommit? Ingenting känns det som, det har varit både tungt och lätt. Vissa dagar känns allt bara jobbigt och ledsamt, andra dagar känns det bättre och lättare. Känner mig alltid lite låg så här mot slutet av året och i år är det nog värre än annars. Vill bara att det ska bli 2014, att nya saker ska hända och jag får lägga allt tråkigt bakom mig. 


I allafall, har varit på Lucia i skolan med Kristoffer idag, han var med som Tomte i tåget....skolans sista faktiskt, nästa år blir det på något annat sätt, eller kanske inte alls. I 30 år har dom haft traditionen med Luciatåg, jag har inte varit på ett par år så det känns bra att jag kunde gå. Skulle haft Miroi egentligen men Adecco som skulle komma ställde in och kommer nästa vecka istället. Om en stund kommer K hem från skolan, vi har tid på Vc för han har ett jobbigt nageltrång så vi hoppas på att dom gör något ordentligt idag, nu har han haft ont i flera veckor. 


Igår var det Lucia på dagis, Emelia ville inte vara med utan satt i knät hos mig och Pappa. Åt frukost tillsammans innan jag åkte in till Mjölby. Hade sen läkarbesök inbokat i Motala, men det gick åt skogen så ska få en ny kallelse....bara att ladda om alltså, som om det inte kändes jobbigt nog igår. 


I helgen blir det städ och tvätt, Kristoffer ska på Lhc - Växsjö med fotbollslaget, vi tänkte även gå Vinterljus, barnen ville gärna gå slingan så då gör vi det på Söndag. Annars blir det rätt lugnt, barnen (dom stora) har pratat om att byta söndagar istället igen så ev åker dom till Ex Nr 1 på Sö kväll. Medans Emelia är kvar ett par extradagar för lite kompensation då Ex Nr 2 hade henne en extranatt + onsdag kväll då dom var på kalas. Sen blir jag barnledig fram tills Julafton   

Av EliDa - 3 december 2013 09:56

Trots att fotoutmaningen 2013 inte gått så strålande så är jag beredd att göra ett nytt försök nästa år. Att börja använda kameran igen får bli ett av mina nyårslöften. Så det är här du ska kika in för att se mina foton för 2014

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards