Alla inlägg under december 2011

Av EliDa - 31 december 2011 09:49


Önskar jag alla mina läsare  

Av EliDa - 30 december 2011 17:04

             


Kan man roa sig med att köra sönder flygplan   

Av EliDa - 30 december 2011 16:51

 


Slutspurten på 2011, fattar inte vart året tagit vägen....i den här taken går väl 2012 ännu snabbare. Den 29 December har nu två år i rad varit biodag för oss. Förra året var det Kristoffer och jag som hade lite egentid med shopping på stan och bio....mysigt. I går var det jag och grabbarnsa som var och såg Alvin och gänget 3, helt okej film enligt oss alla. Isabella hade varit på bio dagen innan med kompisar och sett Happy feet 2 så hon ville inte följa med oss. Emelia fick vara hos Morfar och Lisa, gick jättebra. Blev middag där när vi kom från filmen innan vi satte oss i bilen och åkte hem. 


Idag har vi städat lite, jag ska städa ur Tufsas bur och toaletten imorron när Rickard jobbar tänkte jag. Vi har även varit ute i trädgården lite samt handlat lite inför morrondagen. Vi ska fira nyårsafton med ett gäng kompisar, jag hoppas det blir kul. Barnen ska vara hos Exet, vi hade dom förra året så det kändes rättvist. Men först ska Rickard köra Viking1an. han har ju varit ledig hela veckan och Emelia har varit extra pappig så jag hoppas jag duger imorron   Det har varit jätteskönt att få sovmornar medans dom två gått omkring och myst i morronrock och tofflor.  

Av EliDa - 26 december 2011 13:22

Efter det trevliga firandet hos Rickards föräldrar var det dags att stressa vidare mot nästa, hemma med Isaella och Kristoffer + mina föräldrar   Tände upp lite ljus och myste till det här innan dom ramlade innanför dörren. Barnen visade några av sina klappar från andra sidan. När dom landat lite fick dom öppna sina julklappar från Rickards föräldrar och bröder. Båda fick biokort av Robert och Maria, så nu får vi försöka ta en biodag på jullovet....lämna bort vårat lilla VildTroll. I paketen från Ralf var det presentkort på Lindex till Isabella och Wiispel med Scoobidoo till Kristoffer. Av Rickards föräldrar fick dom Scoutkniv och Munkjacka (Kristoffer) Nagellack/lääpglans (Isabella) Något mer vad det men måste kolla med Isabella för jag har ingen aning   


 

*Tack så mycket*


Emelia fick öppna en julklapp från mig och R som vi fått av Jessica, en docka med lite kläder. Den passade bra i dockvagnen. 


   


Rickard fixade med gröten i köket varvat med sällskap till oss i vardagsrummet. När den var klar smakade det gott med gröt och skinksmörgås, trots att man egentligen inte var så hungrig. Sen blev det mer julklappsutdelning och fort gick det, hann ju knappt med när dom stora öppnade sina. Emelia tog lång tid på sig. Dockvagnen tex, den tog ca 10 minuter att få bort pappret på. Så hennes klappar samlades på hög. 


I hennes paket låg det:

En leksaksspis och en tuff tröja med tryck av smycken från morfar och Lisa

Köksset, tunika med tillhörande tights, en tröja med en katt på av mormor

4 Böcker, tofflor med Snobbenmaskot, Duplobuss, Små lampor till vagnen och Fischer price Väderkvarn av oss föräldrar


 


Isabella och Kristoffer fick 300 Kr av morfar och Lisa

Vad dom fick av mormor har jag knappt någon koll på, det gick så snabbt alltihop. Men Smurffilm, gympakläder, jacka, örhängen är väl något av det i allafall. I våra paket fanns lite allt möjligt.....Lego, lampa, kläder och spel tex till Kristoffer. Isabella fick överkast, presentkort, lite småsaker, bok och en ram med texten Love på.


Julen var väldigt mysig, precis som den ska vara så jag är nöjd. Men en önskan till nästa år är att börja vara ute i god tid och börja samla julklappar redan tidigt på året. Då slipper man den där panikkänslan med pengar och vad det ska kosta och vad paketen ska innehålla. Vi får väl se hur det blir med det   

Av EliDa - 25 december 2011 13:22

 

Årets Julgran på Julaftonskväll tillsammans med Mamma, Pappa och Lisa´s julklappshög


Så var det då Julafton igår....en grön sådan men mysigt ändå. Vi körde på en stressjul i år fast så farligt var det inte.


   

Mina fina   


Fixade till oss här hemma innan vi åkte till Motala, där stannade vi först hos Robert och Maria för att önska God Jul och lämna ett par julklappar till kusinerna.


   



Emelia fick ett paket med en bok: Den näbbiga kycklingen, en söt klänning och en prinsesskrona

*Tack så mycket*


Vi for vidare ca 5 minuter hem till finaste svärföräldrarna och Ralf för intag av det smaskiga julbordet, julklappar och Kalle Anka  


    

I väntan på maten


Emelia fick julmust till maten, väldigt gott så mycket mat slank väl inte ner 'haha* Men vad gör väl det, hon hinner nog äta julmat tills hon storknar genom sitt liv


   När vi var klara med maten såg jag hur Emelia försvann i en annan värld och blev sen jätteledsen, lite av rädsla och gråt samtidigt. Jag tror det var pappret med tomtarna som skrämde henne. Varför vet jag inte, det var ju paket till henne och ingen otäck tomte heller


   


Vad kan det vara i det otäcka tomtepaketet?

Pappa, Emelia och Farmor undersöker


 


Kan det vara en dockvagn? Pappa får ta på sina läsglasögon för att kolla beskrivningen


   


Lite handräckning av Emelia kan behövas


 


I väntan på Kalle tog vi lite fler julklappar och Emelia fick julens störtsa smällkaramell av farbror Ralf, innehållet var en superfin saccosäck som jag hoppas hon kommer gilla vartefter hon blir äldre.       

   


Andra julklappen från farmor och farfar innehöll ett grytset, väldigt uppskattat och det plockades med det en stund innan LillSkrutt däckade i farmors famn....jobbigt att öppna julklappar. 


   


Sen sov hon under hela Kalle Anka och vi fick väcka henne för att åka hemåt och fira julafton med Isabella och Kristoffer. 








Av EliDa - 25 december 2011 13:10

Fy vilken vecka det blev, med en bihåleinflammation som jag trodde aldrig skulle släppa med hjälp av antibiotikan jag fick. Låg däckad på soffan hela dagarna känns det som. På tisdagen fyllde farfar 90år så då var vi där en stund och jag kände mig bättre ett tag. Sen var det samma sak igen....om inte ännu värre. Först efter en dusch på torsdagkvällen började det kännas lättare och på fredgaen var jag bättre....inte helt bra, men bättre. Vi klarade av dom sista julklapparna, lite gott att ha hemma nu när barnen ska vara och vi har lite ledigt tillsammans. Det blev pyssel in i det sista dan före dopparedan, julklappar att slå in, städning, lite julgodis....misslyckades med den goda Maraboufudgen jag gjorde förra året   Men den går att äta som mjuk kola till vaniljglass istället   Gjorde även Mozartbitar, fast med dubbla lager istället. Sen finns det skumtomtar, choklad och ischoklad så vi ska nog rulla fram innan nyår   

Av EliDa - 24 december 2011 11:30

 

Av EliDa - 18 december 2011 06:45



När fjärde ljuset brinner
vi hämtar julegran
och alla barnen räknar
dan före dan före dopparedan

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards