Alla inlägg under april 2014

Av EliDa - 23 april 2014 11:46

Då ska vi se, dags att friska upp minnet sen sist   


Jag var ju som jag skrev på interljuv, efter helgen så ringde även Boxholms Kommun och ville boka ett möte. Samma eftermiddag så ringde Mjölby igen och erbjöd mig en sommartjänst på Slomarp. En bra bit från stationen men ändå. Sa att jag gärna ville fundera och gå på den andra interljuvn vilket jag gjorde Skärtorsdagen. Kändes bra även där och jag kände lite vånda inför att behöva välja. Men det löste sig då det tyvärr inte blev något av det så nu har jag tackat ja till Slomarp och det kändes som hon blev väldigt glad över det. Får försöka fixa till min cykel och ställa på stationen i Mjölby så ska jag nog kunna ta mig fram och tillbaka till jobbet. Så nu blir det jobb hela sommaren men jag är så glad för det, äntligen får jag in en fot någonstans igen och förhoppningsvis behövs jag även i höst som timvikarie. 


Sen har det ju varit Påsk, den blev rätt lugn, jag tycker fortfarande det är jobbigt att inte vara en del i Rickards liv men jag lär mig hantera det bättre. Var ju faktiskt hemma hos honom och firade Emelia den dagen hon fyllde 4 år. Kändes ok trots allt. En dag och ett steg i taget....

I söndags firade vi Kristoffer och Emelia här, med pastasallad och vitlöksbröd samt tårta till kaffet. Riktigt mysig eftermiddag blev det och alla barnen blev bortskämda med presenter och godis. Emelia fick en liten termos, en liten ryggsäck och paraply av Pappa och Lisa. Av mormor fick hon en supermysig morgonrock som hon prompt skulle ha på sig när vi åt, hon fick även två Alfonsböcker, stickade sockar och hårspännen. 


         

Av EliDa - 13 april 2014 00:15


Grattis Emelia på 4~årsdagen

Vi älskar dig   

Kram Mamma, Isabella & Kristoffer 

Av EliDa - 10 april 2014 14:13

Vi börjar kunna det här nu va? Men men, bättre ett inlägg ibland eller inget alls eller?


Sist jag skrev var det rätt jobbigt med ekonomin, det löste sig faktiskt bra så nu är det orosmolnet borta...för den här gången. Skönt det, man får ta en dag i taget. Idag har jag dessutom varit på anställningsinterljuv, inför sommaren på Mjölbys Kommun. Hoppas det blir något bra av det. Annars har det inte varit så mycket att berätta om. Barnen var förra veckan som vanligt, i söndags var Pappa & Lisa på fika här....mysigt. Nästa gång blir väl i Påsk, alltså nästa helg. Då firar vi även Kristoffer som fyllde år igår och Emelia som fyller på söndag 12 resp 4 år....åren går. 


I dom låsta inläggen skriver jag mycket om mitt mående och bakgrunden till det. För att få bukt med det sökte jag hjälp på vc förra måndagen. Fick medicin som jag nu äter och har även bett om kurator. Så förhoppningsvis kommer det bli bättre. Har haft en del biverkningar men dom är hanterbara. På måndag blir det telefonsamtal med läkaren så får vi se hur jag ska gå vidare.  

Av EliDa - 9 april 2014 00:15


Grattis Kristoffer på 12~Årsdagen

Vi älskar dig   

Kram från Mamma, Isabella & Emelia 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards