Alla inlägg under december 2010

Av EliDa - 31 december 2010 09:09

★˛˚˛*˛°★SNART 2011!!!★* 。*★* ˛.*.★*.˛* .˛。*.★.*˛.¨*.★
˛°_██_*.。*./ \ .˛* .˛。.˛ ★GOTT SLUT OCH★ 。*★***˛
˛. (´• ̮•)*.。*/♫.♫\*˛.* ˛_Π_____. GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!!!
.°( . • . ) ˛°./• '♫ ' •\.˛*./______/~\*. ˛*.。˛*★* ˛.*.★*.˛* .*˛
*(...'•'.. ) *˛╬╬╬╬╬˛°.|田田 |門|╬╬╬╬╬*˚ .˛ ...★..*.*★*.★*

Av EliDa - 30 december 2010 21:45

Dags för lite uppdatering i Emelias utveckling igen, det var ett tag sen sist.


Vi var på Bvc för ca en vecka sen (den 22 december) då vägde hon 9190 gram, var 70 Cm lång och hade 45 cm i huvudomfång. Följer sina kurvor som hon ska även om hon klivit upp lite på längdkurvan.


Första tanden har ju kommit och både syns och känns nu riktigt ordentligt, få se när nästa lilla bissing dyker upp.


Att sova i eget rum går sådär men vi ger inte upp, hon somnar i allafall bättre än i början. Men så ibland vaknar hon och somnar inte om så då får hon sova i våran säng. Men jag tror det i slutändan gör att hon blir tryggare, att sova ska inte förknippas med gråt och rädsla. Har gjort likadant med dom två andra och det har blivit bra i slutändan.


Styrkan i benen har blivit enorm, ibland när man ska sätta ner henne så spänner hon sig och man skulle bryta benen av henne om man försöker sätta ner henne. Det vi är dåliga på är att träna henne på mage, hon blir hysterisk så fort vi lägger henne så. Samtidigt så märker man på henne att det börjar bli frustrerande att bara sitta så vi får väl träna oftare och lägga skoggiga saker framför så hon med nöd och näppe kan nå så kanske det lossnar.


Hon pratar däremot för fullt, nu har hon fått in bokstäverna D och L i sammanhangen också så ibland har hon långa konversationer med sina saker. Låter riktigt kul och jag undrar vad det är hon säger.


Linslus som hon blivit så blir hon också glad av att se sig själv i spegeln och på bilder, vet inte om hon förstår att det är hon själv eller bara en annan liten person. Men Isabella och Kristoffer borde hon ju känna igen, hon blir lika glad av att se dom på foton och bilderna i datorn eller kameran.

Av EliDa - 29 december 2010 22:34

Nu har jag planerat en trerätters nyårsmeny och gjort inköpslista så vi kan åka och handla imorron. Det blir en lugn kväll med barnen, jag ska jobba nyårsdagen så det blir sängen efter tolvslaget.


Idag har Kristoffer och jag varit på stan, bara han och jag som jag lovade för ett tag sen. Vi har ätit kebab, sett Marmaduke på bio och varit i ett par butiker. Jag köpte mig en tröja och två linnen på Gina Tricot´s rea och Kristoffer hittade två halsband han ville ha. Vi hade en jäkla tur med ersättningsbussarna både dit och hem, slapp vänta och stå ute och frysa. Pendeln går med andra ord knappt alls just nu, hoppas det snart blir bättre för det tog lite extratid med bussen.

Av EliDa - 27 december 2010 20:48

Barnen är tillbaka efter ett dygn hos sin pappa, nya julklappar att öppna hade dom fått. Kristoffer fick äntligen träningsoverallen att ha till fotbollsträningen, en med Mantorpsloggan och sitt eget namn, Snällt av hans farmor och farfar, träningsväskan ingick visserligen inte i julklappen men den kan vi köpa till en annan gång. Kläderna är det som är bra att ha när utomhusträningen sätter igång igen.


Jag har spenderat dagen på jobbet, har ett kortare dagspass imorron + fyra nya tider nästa vecka. Jag hoppas Emelia sover bättre inatt för natten till idag var hemsk. Hon vaknade innan tolv så jag gick in för att stoppa om henne igen men kände att blöjan behövde bytas så efter det fick hon ligga hos oss. Sen har hon knölat mest hela natten tror jag, varit ledsen och kastat siog av och an i sängen. Vet inte när vi fick somna ordentligt alla tre men det var inte många timmars sömn jag fick innan klockan ringde. Efter min rast kände jag mig som en zombie ett tag innan det blev lite bättre. Nu börjar tröttheten komma tillbaka så det blir snart sängen.


Rickard fick smörja in Emelias huvud idag, hon har haft klia och varit lite rödprickig. Antagligen kombination av skorv och värmeplitor, hon var lite prickig på flera ställen. Så efter några timmar med salvan i skallen så kammade jag bort en hel del klegg och så fick hon bada i stora baljan (badkaret) med sina nya badkompisar. Hoppas hon mår bättre imorron för idag har det varit gnälligt tydligen. Hon var i allafall glad och pigg efter badet....innan hon somnade för natten.

Av EliDa - 26 december 2010 20:53

Trots att jag/vi sa att Emelia bara skulle få ett par julklappar så blev det en hel del, visserligen var det ju fler som bidrog till ett utökat sortiment av leksaker, gosedjur och kläder

*Tack än en gång*


 

Av EliDa - 26 december 2010 14:13

Då var den här julhelgen över, i allafall för våran del, barnen är hos Exet och firar jul med släkten på den sidan idag. Mycket mat och många julklappar har det blivit och frågan är vad Emelia tänkt om alltihop.


Julafton så kom barnen hit efter frukosten och genast satte tjatet om julklappar igång   Dom fick till slut ett varsitt paket att öppna, båda fick minneskort. Isabella till sin mobil och Kristoffer till sin kamera. Emelia fick två paket, ett av oss som innehöll några större badfigurer, av Isabella fick hon egengjord pekbok, med fina teckningar som hon sen laminerat



Tackar vädergudarna som var med oss så vi kunde åka till Motala och Rickards föräldrar. Där åt vi julmat och Emelia fick smaka köttbullar, omelett med räkstuvning och potatis. Kalle Anka är ett måste så det kollade vi på och åt ostkaka   Julklappar öppnade vi hos Robert och Maria, missade tyvärr en bra bild på Tomten och Emelia hos dom, lite tråkigt men det blir fler jular. En del julklappar blev det såklart:


Emelia: En spelande tusenfoting från farmor och farfar, en gosig nalle och body med Barbapappa och en mysig luvjacka från Ralf och Moa

Isabella: Fick 200 Kr till sitt kamerasparande av B-M och Leif och en kalender att ha till skolan av Ralf och Moa

Kristoffer: Lego Atlantis från B-M och Leif och ett Monopolspel från Ralf och Moa

Rickard och jag fick presentkort på bio + barnvakt av B-M och Leif och två trisslotter var + lite godis av Ralf och Moa


  Tack så jättemycket för alla fina julklappar


Vi hade en rätt trött Emelia efter julklappsöppningen så vi begav oss ganska snart hemåt, hon hade knappt sovit under da´n så hon somnade så fort bilen började rulla och sov tills vi kom hem. Jag ordnade fram lite smått och gott att ha under kvällen och julklappsöppningen och för en gångs skull gick den rätt lugnt till, vi kollade på en Harry Potterfilm samtidigt så det distraherade lite tror jag. Av Rickard och mig fick barnen en del saker och det verkade som alla var nöjda och glada.

Isabella: Minneskortet, spegelvägg, värmeskyddande spray, deodorant, Blondinbellas bok "Egoboost" + bokmärke, bok med citat, nagellack + borttagning, nagelsmyckeskit, halsband med små tärningar, scrapdekoration, godis, mobilstrumpa

Kristoffer: Minneskortet, "Möte med det okända" - bok, mobilstrumpa, suddgummi, Paper Jamz gitarr + rem, högtalare, snowrider, godis, väggkalender med Spiderman - 2011, kemilabb

Emelia: Badleksaer, musikboll, telefon med ljud, bok med ljud, liten pekbok med djur, MiKiddoset, goseälg, goseråtta


 


Juldagen firade vi hemma hos pappa och Lisa, där vi fick god mat, ostbricka, fika och godis. Var nog mer mätt igår än Julafton, men gott var det. Även mamma var där, tyvärr jobbade brorsan så han var inte närvarande. Några julklappar blev det också

Isabella: Pengar av morfar och Lisa, väggklocka, godis och hjärtformade gem av mormor (Kan ha glömt något)

Kristoffer: Pengar av morfar och Lisa, kassaskrin (perfekt), godis och suddgummin av mormor (Kan ha glömt något)

Emelia: En gosekatt (tror jag) och en jättefin födelsetavla av morfar och Lisa, Smyckeskrin + halsband, klossar med ljud, en bebistomte (sydd) och kudde av mormor (Kan ha glömt något)

Rickard och jag fick en chokladask av pappa och Lisa + en stektermometer av mamma

   


Tack så jättemycket för alla fina julklappar

Av EliDa - 25 december 2010 23:11

Jag har precis uppdaterat julgodisinlägget med ett recept på Wienernougat. Men ett inlägg med bilder om julen kommer vid ett annat tillfälle, ska redigera lite bilder och så först. Ska försöka hinna med det imorron om det inte kommer något annat emellan. Barnen ska iväg och fira jul med sin pappas familj och åker dit för en dag innan dom kommer hem igen som vanligt på måndag.

Av EliDa - 24 december 2010 00:00

  Önskar

Elisabeth, Rickard

Isabella, Kristoffer och Emelia

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards