Alla inlägg den 31 augusti 2010

Av EliDa - 31 augusti 2010 20:22

Trött efter en hel dag hemifrån, skönt att bara slappa i soffan nu innan läggdags. Emelia sover sen en stund tillbaka *trodde jag ja* .......................

Eftersom hon precis vaknade får hon göra mig sällskap i soffan en stund   


I allafall, en lång dag har det varit med både babysång och dejt med mamma på stan. Tio minuter innan babysången skulle börja var Emelia på väg att somna så jag trodde det skulle bli livat värre på henne men det gick jättebra. Det är så härligt att se henne titta på alla andra barn, kul också att lära sig nya sånger och ramsor som vi sen kör här hemma.


Efter babysång och lite fika stoppade jag ner Emelia i vagnen och gick mot tåget för att träffa mamma i Linköping. Det tog inte många minuter förrens hon sov skönt. Vi gick först till en tygaffär där vi köpte lite trikå och fleecetyg + kardborreband. Så nu ska mamma försöka sy några dregglisar i trikå och ett par mindre fleccesnuttsiar som vi kan ha att byta med.


Åt lunch bestående av bakad potatis med fetaoströra för min del och gröt till Emelia innan vi fortsatte shoppingrundan. Jag hittade en tunnare mössa och tossor att ha nu när det börjar bli lite kyligare, det fick bli i lite grått och rosa med Hello Kitty på, passar alla rosa jackor hon har. Köpte även en söt mjukispingvin hon kan ha att gosa med. Lagerhaus fick också ett besök, finns så mycket roligt skräp där, köpte en billig mugg med lock...typ take away mugg att ha här hemma, både kaffe och the hinner kallna medans jag bloggar    Så den kan nog komma till användning många gånger, det håller förhoppningsvis drycken varmare lite längre. Imorrn blir det en lugn dag hemma, lite tvätt och städ, för på Torsdag får vi besök av Karin och barnen så då kommer dom stora hit några timmar också   

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards