Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av EliDa - 22 augusti 2011 21:40

Har stoppat i LillSkrutt en del blåbärspuré så jag hoppas hon ska bli bättre i magen under natten. Hon fick en hel burk efter maten....som hon knappt åt av utan det hamnade runtom istället. När vi handlade så skulle jag köpt blåbärssoppa men glömde ta den på vägen så det fick bli puré igen, då det fanns närmare kassan. Jag blandade i ett par msk i vällingen....häftig färg blev det. Lilla rumpan är precis illröd av allt bajsande så Inotylsalvan har används flitigt, men det gör nog ont för hon gråter vid blöjbytena. Kanske inte undra på, det fräter ju och är bara rinnande. Hon fick stanna hemma hos Isabella och Kristoffer när vi åkte till CityGross, går ju smidigare utan henne. Jag hoppas hon inte är jättedålig imorgon för jag ska ha Tupperwareparty här. Vore skittråkigt att behöva ställa in nu när jag fått ihop lite kompisar som kommer. Men det verkar vara lugnt, hon fick en Alvedonsupp innan nattningen och sover skönt sen ett par timmar tillbaka. 

Av EliDa - 22 augusti 2011 14:03

Idag var det terminstart för ÖF i Kyrkans Hus så jag tog med mig Emelia dit. Det var kul att träffa gamla och nya kompisar. Både Anna och Jessica kom dit med sina småttingar och så Tim såklart. Emelia verkade lite trött under sångstunden och det blev bara värre. Hon kändes även varm och ville inte ha något fika. När hon fick sitta i mitt knä så somnade hon....ovanligt för att vara Emelia. Anna hämtade vagnen så jag kunde lägga ner henne, jag fikade klart och så gick vi hem. Tog tempen när Emelia vaknat....39,1, stackars liten inte undra på om hon var hängig. Jag har tappat räkningen på hur många bajsblöjor jag bytt så något galet är det......tänder förhoppningsvis. Nu har hon sovit en stund igen så jag ska strax kolla till hur hon mår.


Vi väntar ju på syskonen men jag vet inte när någon av dom slutar. Kristoffer slutade ju 13.55 nästan varje dag förra terminen, men nu kanske han får lite längre dagar när han börjat trean. Isabella hör säkert av sig när hon slutat. 

Av EliDa - 22 augusti 2011 12:54

 

 Jag tävlar om ett presentkort från Kalaslagret hos Agnes!

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards