Alla inlägg den 2 oktober 2010

Av EliDa - 2 oktober 2010 09:39

Det blev soppa igår, och god blev den också, gjorde en stor sats så det räcker gott och väl till oss två en gång till. Jag kör ju sällan på recept utan höftar en hel del. men till mängden igår hade jag:


 

* Två paket Kelda thaisoppa

* 1 grillad kyckling

* 1 påse (450 gram) Dujardin wokmix

* Ca 450 gram Dujardin China blandning


Jag började med att värma soppan, sen la jag i grönakerna så dom fick tina till och bli varma innan jag hade i kycklingen i mindre bitar. Jag spädde på med lite mjölk då det blev rätt mycket grönsaker i. Allt fick koka upp och bli ordentligt varmt innan vi åt soppan med frallor med ost på.....väldigt snabbt, enkelt och gott.


 

Av EliDa - 2 oktober 2010 08:42

Inatt har jag sovit på helspänn och med ett öga, samtidigt som jag sett till att Emelias hand legat i min eller jag på något sätt haft beröring med henne. Hon somnade ganska okej i sin egen säng igår men vaknade senare och fick en flaska ersättning. Piggnade till så när vi gick och la oss fick hon ligga mellan oss. Vi somnade men någon gång mellan tolv och halv ett vaknade jag med ett ryck. Vet inte om det var ett sjätte sinne eller modersinstinkt men något sa mig att jag skulle känna på Emelia. Rörde lite vid henne och hon var precis slapp, ingen reaktion alls. Kunde inte känna, inte ens se om bröstet höjde sig eller höra om hon andades. Det tog några hemska sekunder innan jag fick respons på det jag gjorde och jag hann bli riktigt rädd. Jag kan inte minnas att hon sovit så hårt, så tyst och varit så avslappnad, hon brukar alltid ge respons när man rör vid henne. Jag har kollat henne flera gånger inatt och kommer vaka som en hök när hon sover idag och säkert ett par nätter till för fy vad otäckt det var att känna att hon hade somnat in, slutat andas i sömnen. Det händer ju andra varje dag och rädslan att något ska hända mitt lilla barn något finns alltid i bakhuvudet. Rickard vet inget än, han sov när det hände och gick upp tidigt i morse. När vi vaknade hade han åkt till jobbet, jag får berätta sen.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards