Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av EliDa - 28 oktober 2010 13:47

Nu är det över för den här gången *tack och lov* för fy *pip* vilken pärs det var idag. Jag hade musik men mobilen levde sitt eget liv, spelade dubbla låtar och repeatade och slutade hipp som happ. Men men det gick nog bättre än det skulle gjort utan. Två hål har jag dessutom lagat, inte ett som jag trodde. Nu är det ett besök inbokat om en månad, då ska jag göra rent tandköttet, har ganska mycket tandsten. Sen får jag försöka gå regelbundet och inte låta det gå flera år emellan.

Förut kom Älsklingen hem med en flaska Dooley´s, den var som Tack från någon arbetskamrat. Jag tror jag ska ta mig en liten sån ikväll....det har jag gjort mig förtjänt av efter stunden hos tandläkaren.

Av EliDa - 28 oktober 2010 08:48

Det händer en del nu med Emelia, det är så härligt att se henne utvecklas. Sen sist har hon nu börjat sitta mer, hon faller inte så ofta. Hon kan sitta och plocka med sina saker länge länge.


Hon har lärt sig vinka, så jäkla *ursäkta* gulligt. För några dagar sen var det lite då och då men igår när vi frågade om hon kan vinka så gör hon det så nu är det nog medvetet.


Hon äter lika bra fortfarande, det finns ibland ingen botten i henne. Hon slukar allt och gärna lite till. Än så länge har det inte varit något hon spottat ut och inte velat ha.


Fortfarande inga tänder, men hon gnor, pillar och gnäller så det borde vara på gång. Värst verkar kvällarna vara, speciellt när hon ska sova.


Sömnen på kvällarna är riktigt jobbig nu, jag blir så frustrerad och ledsen. Det verkar heller inte spela någon roll om hon inte får sova på eftermiddagen. Hon gråter förtvivlat och ändå är hon så trött. Det är väl någon separationsfas just nu för får hon vara hos oss är allt bra. Dom gånger hon somnar bra och ganska omgående vaknar hon oftast i samband med att vi går och lägger oss. Kanske börjar hon bli redo för eget rum, med nattlampa så märker hon kanske inte när det släcks ner och blir tyst.


Hon är en liten teaterapa, man kan inte annat än att skratta åt henne. Hon har lärt sig att låtsashosta och det gör hon när hon vill ha uppmärksamhet. Hon vet om att hon är rolig, för hon flinar upp sig och så kommer "högfärdshostningarna" Så himla medveten om vad vi skrattar åt.


Älskade gullunge

Av EliDa - 28 oktober 2010 08:41

Sitter här och räknar ner....om tre timmar och 20 minuter så ska jag vara hos tandläkaren. Fast om fyra timmar är jag dessbättre färdig, känns skönt att veta ungefär hur lång tid det tar. Ska laga ett hål i överkäken, inget roligt men det har gått bra dom senaste gångerna tack varae att jag lyssnar på musik under tiden. Så det tänker jag göra idag också, jag har ju Spotify i mobilen så det tänker jag använda mig av.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards